Συνέντευξη Dirty Wombs
July 10, 2013
Μετά από ένα τόσο ωραίο split δεν μπορέσαμε να αντισταθούμε στον πειρασμό και επικοινωνήσαμε με τα παιδιά από την Πάτρα. Διαβάστε παρακάτω τα όσα ενδιαφέροντα μας είπαν!
1. Καταρχήν, μιας και μόλις γυρίσατε από το πρώτο σας ελληνικό tour, πείτε μου τα συναισθήματα σας για αυτό. Μακρηγορείστε όσο θέλετε, για τις σχέσεις σας με τους Backlash, ποια πόλη γουστάρατε πιο πολύ, τι προβλήματα παρουσιάστηκαν, αστεία περιστατικά, τα πάντα.
Κώστας: Επιτέλους έγινε και αυτό! Συνήθως μες στη χρονιά κάνουμε ένα live τον μήνα το πολύ και κάθε φορά που τελειώνει το live ξενερώνουμε. Είναι αλλιώς να παίζεις κάθε μέρα. ‘Οσον αφορά τους Backlash, είναι η πρώτη φορά που κάνουμε τουρ με ξένη μπάντα και ήταν ωραία εμπειρία. Τα παιδιά ήταν γαμάτα και όσο περνούσαν οι μέρες δέναμε πιο πολύ.
Ντίνος: Οι Backlash ήταν πράγματι φοβεροί τύποι. Προσγειωμένοι, αυτό που λέμε “καλά” παιδιά, είχαν πλάκα, και ήταν και γερά ποτήρια! Η όλη εμπειρία του tour ήταν φανταστική. Δεν είχαμε ξαναπαίξει τόσες μέρες συνεχόμενα live γι’ αυτό και γουστάραμε τόσο πολύ. Προβληματάκια προέκυψαν κάποια, ιδιαίτερα στην αρχή του tour. Ένα χαλασμένο αμάξι που ευτυχώς φτιάχτηκε και κάποια ακυρωμένα live που ευτυχώς “σωθήκαν”. Προβλήματα που ευτυχώς δε μας έκαναν να την παρατήσουμε την φάση. Κάθε πόλη μας άφησε κάτι για να θυμόμαστε, μιας και σε κάθε πόλη γνωρίσαμε νέα τρομερά άτομα και ανταμώσαμε παλιούς καλούς φίλους. Νομίζω πως η Θεσσαλονίκη, με αυτό τον διαφορετικό αέρα που εκπέμπει, και η έκπληξη του tour η Καρδίτσα, είναι σίγουρα μέσα στην καρδιά μας.
Άρης: Πραγματικά πολύ ωραία εμπειρία και κάτι που σίγουρα θα το θυμόμαστε όλοι για καιρό. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όσους το τρέξαν και κατάφεραν να γίνει, στα παιδιά που μας φιλοξένησαν, μας ταίσαν, μας ποτήσαν, μας ανοίξαν τα σπίτια τους και τέλος πάντων στο κόσμο που ήρθε, μας στήριξε με την παρουσία του κι ανταλλάξαμε δυο κουβέντες. Όσον αφορά τους Backlash γαμώ τα παιδιά, ελπίζω να τα ξαναπούμε σύντομα κάπου αλλού!
Κώστας:Δεν θα μπορούσα να μην το μοιραστώ μαζί σου.Που λες είμαστε ΤΕΙ Καρδίτσας,έχει τελειώσει το live και βλέπεις Ντίνο να ανεβαίνει στο τραπέζι,που έδιναν τα παιδιά τις μπύρες,για να πιαστεί απο το στεφάνι μιάς μπασκέτας που βρισκόταν ακριβώς από πάνω.Κρεμιέται απ’το στεφανι και όταν αφήνει ελεύθερα τα χέρια του,σκοράρει τον εαυτό του στο τραπέζι ανοίγοντας μια τρύπα διαμέτρου 0.5m!Νικήσαμε!Στο σπίτι τον μαλώσαμε βέβαια..
Ντίνος: Το είχα καημό να καρφώσω μια φορά σε μπασκέτα!
2. Αν θυμάμαι καλά τον Απρίλιο είχατε παίξει και Αγγλία. Γενικά όταν επιστρέφετε μετά από τέτοιες εμπειρίες νιώθετε διαφορετικοί; Π.χ. υπάρχει βαρεμάρα, υπάρχει έμπνευση σε στυλ «πω πω, αυτή είναι η φάση μας» και να σου τα riff-άκια, τι ακριβώς; Με τις κοπελιές σας πώς το διαχειρίζεστε, δεν γκρινιάζουν;
Ντίνος: Το standard (με ‘μας τουλάχιστον) είναι ότι πριν από κάθε τέτοια περιοδεία θα σκάσει σίγουρα μια μικρή αναποδιά που θα σε κάνει να πεις “Οkay ας το κάνουμε τώρα και μετά αράζουμε”. Όταν όμως επιστρέφεις, δέκα φορές πιο γεμάτος, νιώθοντας πως έχεις παίξει “γαμώ”, σε νέα μέρη, με νέες εμπειρίες, νέες φιλίες, και αναμνήσεις που δεν πρόκειται πότε να ξεχάσεις, τότε είναι που λες “Δε γαμιέται, θα το κάνω άλλες δέκα φορές, όσο άντεξω” και να σου νέες ιδέες για μικρά και μεγάλα tour, νέα σχέδια κλπ. Riff δε θα’ λεγα ότι μας βγαίνουν μετά από τέτοιες εμπειρίες, μιας και το mood είναι να ξαναπαίξουμε όσο πιο σύντομα ξανά ζωντανά, παρά να προβάρουμε σε κάποιο studio. Αυτά σκάνε σε άλλες φάσεις.
3. Μιας και το “Dirty Wombs/Gutter” split album είναι φρέσκο φρέσκο, θέλω να πούμε μερικά πράγματα για αυτό. Καταρχήν μου φανήκατε πολύ «θετικοί» στους στίχους σας, τι έπαιξε;
Ντίνος: Οι στίχοι μας μπορεί πράγματι να φαίνονται κάπως θετικοί αλλά στ’ αλήθεια γράφτηκαν σε κάποιες δύσκολες στιγμές της ζωής της δικής μας, αλλά και εκείνης που μας περιβάλλει γενικότερα. Νομίζω πως ουσιαστικά αποτελούν μια φωνή προς τους ίδιους μας τους εαυτούς. Τους γράφουμε πρωτίστως για εμάς. Για να μην τα παρατάμε, για να πολεμάμε, για να σηκώνουμε το κεφάλι ψηλά, και να συνεχίζουμε την πορεία μας προς τα εκεί όπου κρίνουμε ως σωστό. Έαν έστω και ένα άτομο καταφέρει κάποια στιγμή να πάρει λίγη δύναμη από δαύτους, τότε η χαρά που θα πάρουμε θα είναι το κάτι άλλο. Σε στιγμές όπου οι στίχοι γίνονται κάπως πιο επιθετικοί, στόχος θα’ λεγα πως είναι η αφύπνιση του άλλου αλλά και η υπενθύμιση κάποιων πολύ στοιχειωδών σημαντικών πραγμάτων. Στις μέρες μας νομίζω πως ο άνθρωπος ξεχνάει συχνά ότι κάθε μέρα του παίρνουν τη ζωή από τα ίδια του τα χέρια.
Άρης: Όσον αφορά τους στίχους συμφωνώ απόλυτα με τoν Ντίνο απλά ξέχασε να πει κάτι πολύ σημαντικό: ότι εμείς γενικά είμαστε πολύ ευχάριστα παιδιά ούτως η άλλως. Εκπέμπουμε θετική ενέργεια από μακριά κι αυτό δεν το λέω εγώ, όποιον και να ρωτήσεις αυτό θα σου πει. Επομένως σύμφωνα με τα παραπάνω θα ήταν λίγο αντιφατικό να εκφράζαμε μια απαισιοδοξία μέσα απ’τους στίχους μας. Αυτά, τίποτα περισσότερο τίποτα λιγότερο!
Κώστας: ‘Ασε που μας επηρέασε ο Γεωργαντάς και η διαφημιστική του καμπάνια.
4. Η πλευρά των Gutter πώς σας φάνηκε; Εγώ δεν τους είχα ξανακούσει κι έπαθα πλάκα.
Κώστας: Που να τους δεις και live! Τα παιδιά παίζουν αυτό που ακούνε και γουστάρουν και σε συνδυασμό με τις παικτικές τους ικανότητες βγαίνει αυτο το άψογο αποτέλεσμα. Από την πρώτη κυκλοφορία τους είχαμε ενθουσιαστεί και απ’ οτι φαίνεται σε κάθε τους δουλειά το πάνε ένα βήμα παραπέρα. Για μένα η πλευρά τους έχει τα καλύτερα κομμάτια τους μέχρι τώρα.
Κώστας: ‘Ολη η διαδικασία της ηχογράφησης είναι ευχάριστη για μας και από την δουλειά του τελευταίου σπλιτ μπορώ να πω ότι έγινε πρόκληση.Αυτο το λέω διότι δεν βάλαμε απλά ένα καρφί στην κονσόλα,αλλά ψάξαμε αρκετούς ενισχυτές στο στούντιο όπως και δανειστήκαμε έναν συγκεκριμένο μέχρι να βρούμε τις χροιές που μας άρεσαν.Είναι γνωστό ότι για να πετύχεις το καλύτερο αποτέλεσμα, ηχογραφείς με τα μηχανήματα που παίζεις στην πρόβα και γουστάρεις.Δυστυχώς δεν έχουμε βρει ακομα τον ήχο που μας αρέσει μέσα στα στούντιο που προβάρουμε.Παρ’ολα αυτά,που και που παίρνουμε καινούριο εξοπλισμό και βλέπουμε ότι υπάρχει βελτίωση.Ελπίζουμε στην επόμενη δουλειά να εχουμε βρει ακόμα πιο πολύ την φάση μας.Αλλά δεν βαριέσαι..πανκ παίζουμε!
6. Έχετε ένα κόλλημα με την Ιαπωνία. Αυτό ξεκίνησε με τη μουσική ή είχατε κάποια σχέση νωρίτερα; Π.χ. manga, αυτές οι τσόντες με τα κινούμενα σχέδια, οι περίεργες ταινίες με τα σπαθιά κλπ. Εγώ ξερνάω με όλα αυτά.
Κώστας: Λίγο το κάστρο του Τακέσι, λίγο το κλιματιστικό, λίγο το αμάξι του πατέρα μου με ώθησαν στην αγάπη μου για την Ιαπωνία…Οχι, ήταν καθαρά η hc / punk σκηνή της Ιαπωνίας.
Ντίνος: Μπα μικρή σχέση με όλα όσα αναφέρεις. Λίγα κόμικ, καθόλου “άνιμε”, λίγος ιαπωνικός κινηματογράφος και πολλές τσόντες με πλοκάμια κλπ. Ούτε καν! Θα έλεγα ότι όντως ξεκίνησε απλά με την μουσική, και μάλιστα με συγκεκριμένες hardcore punk μπάντες και δίσκους.
Ντίνος: Είναι προφανές ότι οι άνθρωποι οι οποίοι τρέχουν αυτοδιαχειριζόμενους χώρους και αυτό-διοργανώνουν DIY συναυλίες και λοιπές εκδηλώσεις, μπαίνοντας πολλές φορές “μέσα” οικονομικά και ρισκάροντας συχνά σε διάφορα άλλα ζητήματα, το κάνουν απλούστατα γιατί υπάρχει ένα βαθύτερο νόημα μέσα στη ζωή τους, και φυσικά μόνο με αυτούς τους ανθρώπους μπορούμε να είμαστε κοντά. Από την αληθινή ψυχαγωγία αλλά και διασκέδαση, την κοινωνική και πολιτική ενημέρωση, την αλληλεγγύη και αλληλοβοήθεια που μπορούν να επιτευχθούν μέσα από μια τέτοια εκδήλωση μέχρι μία γνωριμία που θα κάνεις και μία φιλία που θα σχηματίσεις, τα πράγματα που μπορείς να κερδίσεις από όλο αυτό είναι δεκάδες και ανεκτίμητα. Το σημαντικότερο είναι πως ο χώρος αυτός σου μαθαίνει από το μηδέν πως να “στήσεις” τη ζωή σου, αντιδιαμετρικά από το υπάρχον σύστημα, με σεβασμό και μακρία από υλικά οφέλη και λοιπά καπιταλιστικά κατάλοιπα. Είναι ολοφάνερο πως μία συναυλία σε ένα club απέχει κατά πολύ από όλα τα παραπάνω. Όσο υπάρχει η δυνατότητα να διοργανώνονται στα μέρη μας DIY συναυλίες, ελέυθερες ή τελοσπάντων χωρίς κάποιο υποχρεωτικό χρηματικό αντίτιμο και “σφραγίδα”, εμείς θα συνεχίσουμε να παίζουμε σε καταλήψεις, πατώματα, υπόγεια, πλατείες, ανοιχτούς χώρους και τα σχετικά.
11. (σ.σ. μία ερώτηση για τον Ντίνο) Πρόσφατα έβγαλες το πρώτο τεύχος του Winterview zine. Τι σε ώθησε σε αυτήν την κίνηση; Νιώθεις ότι σε τρώει ένα σαράκι κι αυτό φεύγει μόνο όταν τυπώνεις τις σκέψεις σου σε χαρτί; Γενικά ποια fanzines διαβάζεις/προτείνεις; Εγώ τα γουστάρω καταρχήν γιατί οι ερωτήσεις είναι το ίδιο ενδιαφέρουσες με τις απαντήσεις, κάτι που (συνήθως) δε συμβαίνει σταmainstream περιοδικά. Δηλαδή δεν υπάρχει ακριβώς αυτό το «ερώτηση-απάντηση», είναι πιο αμφίδρομος ο τρόπος.
Ντίνος: Δεν ξέρω. Πολλές φορές άμα μου μπει κάτι στο μυαλό δε λέει να φύγει με τίποτα. Κάπως έτσι έγινε και με το εν λόγω fanzine. Σε μία περίοδο με υπερβολικά πολλές υποχρεώσεις να με περιτριγυρίζουν και παρ’ ότι ο χρόνος μου ήταν ελάχιστος, μου καρφώθηκε ξαφνικά η ιδέα να κάνω συνεντεύξεις σε μπάντες που γουστάρα πολύ σ’ εκείνη την φάση (και ακόμη γουστάρω φυσικά), και σταδιακά να καταλήξω στην μορφή μίας έντυπης έκδοσης. Υποθέτω πως η ανάγκη αυτή πρόεκυψε σαν μια δίοδο για να ξεφύγω από όλες εκείνες τις υποχρεώσεις που με τυραννούσαν. Δεν έχω και τη μεγαλύτερη εμπειρία από τα fanzines ώστε να γνωρίζω οποιαδήποτε “obscur-ίλα” έχει κυκλοφορήσει, οπότε παραμένω τακτικός και συνεπής με την ανάγνωση κάποιων πολύ συγκεκριμένων -μουσικών πάντα- όπως το αμερικάνικο “Maximum Rock ‘N’ Roll”, τη δική μας “Mountza”, το “No Exit”, το σουηδικό “Distortion Faith” του οποίου η εμφάνιση γαμάει. Μ’ άρεσε επίσης πολύ και το ελληνικό “Keep It Real”. Θα ήθελα να ψαχτώ κι εγώ λίγο παραπάνω με αυτά, μιας και το επίπεδο της πληροφορίας που εμπεριέχει η πλειοψηφία τους είναι ασύγκριτο με ό,τιδηποτε άλλο κυκλοφορεί στο διαδίκτυο. Η φάση είναι ότι σε κάθε νέο τεύχος που αγοράζω ανακαλύπτω σίγουρα δέκα καινούριες -τρομερές-μπάντες για τις οποίες αξίζει όντως να πληρώσεις την εκτύπωση χαρτιού από την τσέπη σου.
12. Για το τέλος, επειδή ξέρω ότι ακούτε πολύ μουσική, θέλω να μου προτείνετε από 5 κυκλοφορίες ο καθένας που πιστεύετε ότι θα κάνει καλύτερο άνθρωπο όποιον τις ακούσει. Παλιά, καινούρια, punk, metal, οτιδήποτε.
Ντίνος: Πέντε δίσκοι που δεν ξέρω αν με έκαναν καλύτερο άνθρωπο αλλά σίγουρα με οδήγησαν προς μία κατεύθυνση που με εκφράζει είναι οι εξής:
Crude – Attitude
Wipers – Over The Edge και Youth Of America
Dead Kennedys – In God We Trust, Inc.
Γενιά Του Χάους – Γενιά Του Χάους
Blitz – Voice Of A Generation
Από’ κει και πέρα μπάντες όπως οι Catharsis, οι Ξεχασμένη Προφητεία, οι Conflict και οι Propagandhi είναι λίγα ακόμη παραδείγματα συγκροτημάτων που μπορούν αν μη τί άλλο να σε κάνουν να σκεφτείς και να προβληματιστείς. Δύσκολη και καλή ερώτηση!
Κώστας: Σίγουρα θα μπορούσαμε να συμπλήρωσουμε κι άλλα “Top 5” αλλά τα παρακάτω μου ήρθαν πρώτα στο μυαλό και τυχαίνει να είναι κάποιοι σταθμοί στις μουσικές μου επιλογές ανά τα χρόνια:
Infest-No Man’s Slave
Bad Religion-No Control
Crude-Attitude
Bathory-Twilight Of The Gods
Holy Terror-Mind Wars