Συνέντευξη Head Cleaner

February 14, 2013

Το νέο E.P. των Θεσσαλονικιών grindcore-άδων Head Cleaner, “Days of wrath”, είναι ένα άψοχο ηχητικό ντοκουμέντο των καιρών μας (τη γνώμη μας για αυτό μπορείτε να τη διαβάσετε εδώ). Ο Κώστας (κιθάρα) δίνει ωραίες απαντήσεις στις ερωτήσεις του noizzzmaker.

1. Η κλασική πρώτη ερώτηση θέλει πάντα ένα βιογραφικό του συγκροτήματος, αλλά πιστεύω ότι αντί αυτού είναι προτιμότερο να μας πείτε αν εμπλέκεστε σε άλλα συγκροτήματα/projects ώστε να μας προτείνετε και κανένα καινούριο άκουσμα.

 Ο Mitch (vocals), ο Λευτέρης (bass) κι εγώ (Κώστας – guitar) δεν συμμετέχουμε σε καμιά άλλη μπάντα, πέραν ίσως από κάποιες φιλικές συμμετοχές που κάναμε σε κάποια project καθαρά για να βοηθήσουμε, ο Billy (drums) παίζει ακόμα στους Disembowel και στους Terrordrome.

2. Και στο περσινό mini-C.D., αλλά και στο ”Days of wrath” E.P. έχετε πετύχει φοβερό ήχο. Θέλετε να πείτε μερικές πληροφορίες περί αυτού, πώς/που ηχογραφήσατε, γενικά οποιαδήποτε πληροφορία μπορεί να φανεί χρήσιμη σε κάποιον που παλεύει με την μπάντα του να βγάλει έναν αξιοπρεπή ήχο;

 Από την εμπειρία μου θα πω ότι το κυριότερο απ’ όλα είναι καταρχάς να έχεις ένα όραμα για το που θέλεις να πάει η μουσική σου και κατά δεύτερον να συνεργαστείς με τον κατάλληλο ηχολήπτη. Φυσικά δεν χρειάζεται να αναφέρω ότι θα πρέπει να έχεις μελετήσει παράλληλα το υλικό σου όσο καλύτερα γίνεται. Για τις κυκλοφορίες που αναφέρεις υπεύθυνος ήχου είναι ο φίλος μας ο Στέλιος Κοσλίδης, τον οποίο θεωρούμε πια αναπόσπαστο κομμάτι της μπάντας. Έχει καταλάβει ακριβώς το feeling που μας εκφράζει και μας ταιριάζει και προσπαθεί πάντα για την καλύτερη προσέγγισή του. Αυτό το λέω διότι το μπάτζετ των ηχογραφήσεών μας είναι πάντα πενιχρό. Μη νομίζει δηλαδή κάποιος ότι με πολλές χιλιάδες ευρώ θα πετύχει και κάτι εξαιρετικό. Στο “Resistance, determination and the sheer will to overcome” καθώς και στο “Days of wrath” έχουν ηχογραφηθεί όλα εκτός απ’ τις κιθάρες στο home studio της μπάντας. Επίσης ένα άλλο πράγμα που έχω παρατηρήσει είναι ότι πολλές μπάντες χρησιμοποιούν ακατάλληλο για την φάση τους εξοπλισμό. Χρειάζεται ψάξιμο με ενισχυτές, όργανα, μικρόφωνα, καμπίνες κτλ. Γι’ αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό ο ηχολήπτης να είναι καταρτισμένος και σχετικός με την μουσική μας.

3. Γούσταρα το νέο σας E.P. με τα χίλια· το μόνο που βρήκα λίγο κακόγουστο είναι το εξώφυλλο. Τι έχετε να πείτε στις ορδές των vegans που όταν το δούνε θα ξεσηκωθούνε που βάλατε το λύκο να σπάει τις αλυσίδες, ενώ οι αγελάδες κάθονται στη γραμμή;

Για το αισθητικό κομμάτι των δίσκων μας υπεύθυνος είναι πάντα ο Mitch. Φυσικά και μας δείχνει πως φαντάζεται και πως εξελίσσει κάθε φορά το concept που έχει στο μυαλό του, το οποίο ειρήσθω εν παρόδω είναι σχετικό και βασίζεται στο στιχουργικό κομμάτι της εκάστοτε κυκλοφορίας, αλλά εμείς οι υπόλοιποι γενικώς δεν παρεμβαίνουμε σ’ αυτό το θέμα. Άλλωστε πάντα μας ενθουσιάζουν οι δουλειές του. Νομίζω ότι είναι επίσης πολύ σημαντικό σε κάθε μπάντα να υπάρχουν διακριτοί ρόλοι ανάμεσα στα μέλη. Αυτό κάνει την μπάντα πιο παραγωγική και της επιτρέπει να δουλεύει με μεγαλύτερη ταχύτητα. Εγώ ας πούμε δεν ασχολούμαι ποτέ με στίχους, εξώφυλλα, φωτογραφήσεις, videos κτλ., μόνο συνθέτω μουσική, το ίδιο και ο Λευτέρης. Ο Billy βοηθάει πολύ στην δόμηση των κομματιών, στο τελικό τους στήσιμο δηλαδή μια και πολλές φορές οι ρυθμοί που παίζει ή που προτείνει ανατρέπουν και βελτιώνουν πάρα πολύ τιςδικές μας ιδέες. Τέλος να σημειώσω ότι στο εξώφυλλο του “Days of wrath” βλέπουμε παραταγμένα πρόβατα και όχι αγελάδες (σ.σ. γκαβομάρα).

4. Το E.P. κυκλοφορεί από το Screaming Victims distro, ενώ όλες οι προηγούμενες δουλειές σας ήταν αυτοχρηματοδοτούμενες (αν δεν κάνω λάθος). Πείτε μας με δυο λόγια τα συν και τα πλην που βλέπετε στο D.I.Y. και γιατί το προτιμάτε από το να δουλέψετε με μία μεγάλη εταιρεία π.χ.

Δεν κάνεις λάθος, όντως μόνο το “Days of wrath” έχει κυκλοφορήσει από label μέχρι τώρα, ενώ παράλληλα το ίδιο label (Screaming Victims Distro) σε συνεργασία με ένα ακόμα (Angry Owl Records) κόψανε και το “Resistance…” σε κασέτα. Ουσιαστικά και αυτές οι κυκλοφορίες είναι D.I.Y. καθότι όλα έγιναν από εμάς εκτός φυσικά από την χρηματοδότηση της κοπής. Εμείς υποστηρίξαμε οικονομικά τις ηχογραφήσεις, εμείς στήσαμε το artwork κτλ. και στην τελική δεν έχει παίξει ούτε κάποιο συμβόλαιο στην μέση, ούτε κάποια οικονομικής φύσεως συμφωνία. Οι συγκεκριμένοι άνθρωποι απ’ αυτά τα label μας προσέγγισαν δηλώνοντας ότι γουστάρουν την μπάντα μας και μας πρότειναν να συνεργαστούμε κόβοντάς μας μια κυκλοφορία. Στο τέλος γίναμε και φίλοι φυσικά. Δεν θεωρώ καθόλου κακό να υπάρχουν άνθρωποι ή label που να βοηθούν μια μπάντα να κόβει τις δουλειές της και να αναλαμβάνουν το distribution ή κάτι τέτοιο. Κανείς από ‘μας δεν είναι πλούσιος άλλωστε αλλά και ούτε θα κάνουμε κάποιον πλούσιο δίνοντάς του το δικαίωμα να κυκλοφορήσει κάποια δουλειά μας. Ο σκοπός για ‘μας είναι απλά και μόνο η οικονομική αυτοσυντήρηση της μπάντας, η προηγούμενη δουλειά να υποστηρίζει την επόμενη, δεν είναι σε καμιά περίπτωση το κέρδος. Για να απαντήσω και στο τελευταίο σκέλος της ερώτησής σου – αν και δεν μου έχει τεθεί ποτέ το δίλημμα να δουλέψω με κάποια μεγάλη εταιρία ως τώρα – μπορώ να πω ότι θεωρώ την D.I.Y. φιλοσοφία πιο αγνή μια και δεν υπάρχουν πουθενά διαμεσολαβητές, δεν υπάρχουν οποιασδήποτε υφής συμφέροντα και γενικά έχεις απόλυτη ελευθερία κινήσεων στις αποφάσεις σου. Το μόνο αρνητικό που εντοπίζω αμέσως είναι οι οικονομικοί περιορισμοί που μπαίνουν αυτομάτως στο παιχνίδι μια και όπως προανέφερα κανείς μας δεν είναι άπλας.

5. Παίζετε σε μαγαζιά, αλλά και σε αυτοοργανωμένους χώρους (καταλήψεις, στέκια κλπ.). Παλιότερα κάτι τέτοιο ήταν σχεδόν ανέφικτο, κάθε μπάντα που έπαιζε σε μαγαζιά αυτόματα ”έτρωγε Χ” από τους αυτοοργανωμένους χώρους. Προσωπικά πιστεύω ότι σημασία δεν έχει τόσο το που παίζεις, αλλά το τι στάση κρατάς γενικά, δηλαδή έχουμε δει απαράδεκτα star-ιλίκια σε καταλήψεις, και πολύ τίμιες μπάντες που μια στο τόσο θα παίξουν και σε κανά μικρομάγαζο. Τι έχετε να πείτε για τα κολλήματα του κόσμου περί αυτού του θέματος;

Έχω να πω πως αυτά τα κολλήματα είναι μαλακίες. Από κανένα μαγαζί που έχουμε παίξει live δεν έχουμε βγάλει ποτέ λεφτά, οι μπάντες που βγάζουν λεφτά είναι γνωστές και είναι αυτές που το κάνουν πια εντελώς επαγγελματικά. Εμείς ίσα-ίσα σε κάποια live που παίξαμε εκτός Θεσσαλονίκης, χρειάστηκε να βάλουμε και λεφτά από την τσέπη μας, π.χ. για τα εισιτήρια του τραίνου. Δεν το κάναμε για να γίνει μάγκας ο κάθε μαγαζάτορας, το κάναμε γιατί απλά μας αρέσει πολύ να τα σπάμε live με τους φίλους μας. Δεν καταλαβαίνω πραγματικά τι σημαίνει για κάποιους το να έχει παίξει μια μπάντα σε μαγαζί ή για κάποιους άλλους αντιστρόφως σε αυτο-οργανωμένο στέκι. Δηλαδή ποιος πιστεύει στ’ αλήθεια ότιόλοι όσοι έχουν παίξει σε αυτο-οργανωμένα στέκια είναι αναρχικοί; Αυτό δεν το πιστεύουν ούτε καν τα ίδια τα αυτο-οργανωμένα στέκια. Το θέμα για ‘μένα, όπως σωστά λες και ‘συ είναι να δει κανείς τι ακριβώς πρεσβεύει μια μπάντα και πόσο τίμια στέκεται απέναντι σ’ αυτό. Ευτυχώς εμείς δεν υπήρξαμε θύματα τέτοιων κολλημάτων έως τώρα και στην τελική ποτέ δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάχτυλό μας. Όλοι όσοι ξέρουν τους Head Cleaner, ξέρουν και τι είναι.

6. ”Days of wrath”. Τι σας εξοργίζει σε αυτήν την κωλοχώρα;

Νομίζω ότι αν αρχίσω μια αναλυτική καταγαφή του τι με εξοργίζει σ’ αυτή την κωλοχώρα, δεν θα τελειώσω ποτέ. Με εξοργίζει όμως πάρα πολύ η κλοπή του μέλλοντός μας και η ανυμποριά μας να το ξαναδιεκδικήσουμε ή να το επαναδημιουργήσουμε. Με εξοργίζει η μαλθακότητα στον άνθρωπο και ο συμβιβασμός. Ειδικά όταν αυτά τα χαρακτηριστικά είναι προϊόντα κατευθυνόμενης παιδείας. Αυτά τα λίγα για εδώ, που απαντούν όμως και σε προηγούμενη ερώτησή σου σχετικά με το εξώφυλλο.

7. Για το μέλλον σκέφτεστε τίποτα σε tour/full-length ή οτιδήποτε άλλο;

Αυτά που μπορώ να πω είναι όσα έχουμε ήδη ανακοινώσει μια και δεν μου αρέσει να μιλάω για πράγματα που τρέχουν μόνο σε θεωρητικό επίπεδο. Μέσα στην επόμενη εβδομάδα λοιπόν ολοκληρώνονται οι ηχογραφήσεις μας για το τρίτο μας full length album, το οποίο θα κυκλοφορήσει τους επόμενους μήνες από την αμερικάνη εταιρία United Guttural ενώ έχουμε ήδη κλείσει εμφανίσεις στο Greek Death/Grind Scene fest που θα γίνει τον Μάρτιο στην Θεσσαλονίκη και στο Brutality Over Sanity fest που θα γίνει τον Μάη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s